Vidám és kritikus tiltakozás a
nyugati túlfogyasztás, a jólét, a vagyon egyenlőtlen elosztása, és a reklámnak
a mindennapi életünkre gyakorolt hatása ellen. 1992-ben kezdeményezte a kanadai
Ted Dave, aki a reklámszakmában dolgozott. Ezáltal akart tiltakozni a reklámok
szüntelen túlfogyasztásra való ösztönzése ellen. Mottója az volt: Ami elég, az
elég! Azóta egyre több ország vette át a Ne
vásárolj semmit! napot, így
Magyarország is.
Több helyen e nap keretében
csere-bere piacot szerveznek: a már nem használt tárgyainként kuponokat, a
kuponokért mások feleslegessé vált tárgyait kaphatjuk meg.
A nap ötletét is terjesztő Adbusters
néhány éve a Ne vásárolj semmit karácsonyra! ötletével is előállt. Ez a
mozgalom arra hívja fel figyelmünket, hogy saját készítésű ajándékokkal, de
akár élményekkel is lehet örömet szerezni.
Vásárlás alulnézetben
A vevő odamegy a Közért pénztárosához. - Kérem,
maga tegnap ötezer forinttal tévedett!
A pénztárosnő megvonja a vállát. - Azt kérem tegnap kellett volna megmondania. Ma már késő!
A vevő széttárja a kezét. - Az más!... Akkor nyugodtan megtartom.
A pénztárosnő megvonja a vállát. - Azt kérem tegnap kellett volna megmondania. Ma már késő!
A vevő széttárja a kezét. - Az más!... Akkor nyugodtan megtartom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése