2021. december 11., szombat

Egészségügy alulnézetben

> Gratulálok, Szabó úr, az utóbbi három hétben nagyon sokat javult a memóriája.
> - Elnézést, de nem  Szabó vagyok, hanem Kovács.
> - Na, látja!
> -----------------------------
> Csőtörés van egy orvos villájában. A doki telefonon hívja az ismerős csőszerelőt
> - Azonnal ugorj kocsiba, csőtörés van nálunk, a pincében már minden úszik!
> - Nem mehetek, tudod, hogy most ünnepelünk. Itt vannak a gyerekek, az egész rokonság, hívjál valaki mást.
> - Bezzeg mikor beteg valaki a családodból, mindig engem hívsz, és én mindig szó nélkül indulok.
> - Igazad van, már megyek is.
> A csőszerelő megérkezik, kinyitja a pincébe vezető ajtót. A harmadik lépcsőfokról bedob a vízbe két aszpirint és így szól:
> - Ha hétfőig nem apad le, hívjál újra!
> -------------------------------------------
> - Doktor úr, azt hiszem új szemüvegre lenne szükségem!
> - Az biztos, mert ez egy hentesüzlet!
> -------------------------------------------
> - Képzeld, a szomszédasszonynak balesete volt!
> - Megsérült?
> - Igen.
> - Hol?
> - Az arcán. De szerencsére egy jó kezű sebész rendbe hozta. Olyan az arca, mint régen.
> - Jaj, szegény!
> -------------------------------------------
> - Ne feledje, Kovács úr, az alkohol az Ön legnagyobb  ellensége!
> - Semmi baj, doktor úr - mondja Kovács – én nem vagyok gyáva ember.
>  -------------------------------------------
> Az állatorvos lebetegszik, és elmegy a háziorvosához.
> - Mi a panasza? - kérdezi a doki.
> -  Nézze, én állatorvos vagyok. Én úgy gyógyítom a betegeimet, hogy nem kérdezek tőlük semmit, hiszen ők nem tudnak válaszolni. Maga erre nem képes?
> - Dehogynem - válaszolja az orvos kis gondolkodás után.
> Szó nélkül megvizsgálja az állatorvost, majd átad neki egy receptet.
> - Tessék, ezt váltsa be!
> - És ez hatni fog?
> - Persze. Ha mégsem, akkor legfeljebb elaltatom...
> ------------------------------------------
> - Szóval maga ezzel a lábtöréssel elment egy csontkovácshoz. Na és milyen badarságot mondott magának?
> - Azt, hogy jöjjek el magához, doktor úr.
> -------------------------------------------
> - Doktor úr, csak azért kerestem fel ismét, hogy őszinte köszönetemet fejezzem ki önnek.
> - Ne haragudjon, de nem emlékszem. Ön páciens vagy az örökös?
> -------------------------------------------
> - Ha eljön a feleségem az öreg kutyánkkal, legyen  szíves, adjon be neki egy injekciót, amitől fájdalom nélkül kimúlik.
> - Rendben, uram, de hazatalál egyedül a kutya?
> -------------------------------------------
> Nagybeteg az öreg székely, haldoklik. Hazarohan a hírre a fia, s kérdi:
> - Apám, hívjak orvost?
> - Nem fiam, mi itt falun természetes halállal szoktunk meghalni.
> -------------------------------------------
> Súlyos beteghez hívják az orvost.  Miután megvizsgálta a beteget, azt mondja a családnak:
> - Sajnálom, de itt már nem segít a tudomány...
> - Tudjuk doktor úr, azért hívtuk Önt.
> -------------------------------------------
> - Nem tudom emlékszik-e rám doktor úr. Tavaly voltam itt a reumámmal, s akkor azt tetszett mondani, hogy kerüljem a nedves helyeket.
> - Igen, ez nagyon fontos.
> - Csak azt szeretném tudni, megfürödhetek-e már?

Nemzetközi hegy-napra - december 11.


 Felül Argentína, alul Kína





 Felül Chile, alul Grand Canyon (USA)








A Világ legméltóságosabb hegye, az Uluru (Ausztrália)
Talán itt éreztem a legjobban magam

2021. december 10., péntek

Eladási trükkök - amire figyelni kell

Példák arra, hogyan ösztönöznek bennünket az üzletek, hogy többet költsünk, vagy hogy azt is megvegyük, amire nincs is szükségünk:
1. A hatalmas bevásárlókocsi
Sok boltban egyszerűen túlméretezettek a bevásárlókocsik: ez egyszerűen arra ösztönöz minket, hogy minél jobban töltsük meg, minél többet vásároljunk. Érdemes megfigyelni, hogy a kosarak is egyre nagyobbak lettek az elmúlt években, a görgős, húzható kosár használatával nehezebben érzékeljük, mennyit is vásároltunk valójában.

2. Ami fontos, az messze van
A nagyobb hipermarketekben látszik a legjobban, hogy a bejárattól viszonylag messze, sok esetben a legtávolabbi sarokba helyezik el az igazán szükséges termékeket, például az alapvető élelmiszereket, húsokat, tejtermékeket, pékárukat. Ezzel azt érik el, hogy a vásárlónak a lehető legtöbb termék mellett el kell haladnia, míg odáig eljut - útközben pedig nagy a csábítás arra, hogy fölösleges termékeket is betegyen a kosárba.
3. Időtlen időkig
A boltnak az a célja, hogy a vásárló minél több időt töltsön el ott, ezalatt pedig a lehető legtöbbet vásároljon. Részben ez az oka annak, hogy sok boltban szinte egyáltalán nincsenek ablakok, sőt, órák sem - így a vevő 2-3 órát is el tud tölteni anélkül, hogy figyelne az idő múlására.

4. Egyre kevesebb van benne
A "százas" papírzsebkendő igazából már csak "kilencvenes", mert az évek során eltűnt néhány darab a csomagolásból. A cigarettásdobozban az évtizedeken át megszokott 20 helyett csak 19 szál füstölnivaló bújik meg. A korábban két decis tejfölös pohárból "elpárolgott" fél deci. Persze van példa növekedésre is, igaz, nem pozitív példáról van szó. A WC-papír kartongurigájának átmérője megnőtt ugyan, csakhogy emiatt kevesebb lapot tekernek rá, mert a tekercs átmérője nem nőtt. A tartalom csökkenésével azonban a legtöbb esetben nem jár együtt az árak csökkenése, vagyis kevesebbet kapunk ugyanannyi pénzért - persze ez nem elsősorban a boltok, sokkal inkább a gyártók trükkje.
5. Mekkora is a leértékelés?
Ha elindul egy leértékelési hullám - például a ruházati üzletekben - több olyan boltot is láthatunk, amely nem fokozatosan növeli az árcsökkentés arányát hanem máregyből 50-70 százalékos kedvezményekkel nyit. Nem egy ilyen boltnál előfordul, hogy az akciók előtti napokban kissé felpumpálják az árakat, így kozmetikázták a leértékeléseket.
6. Akció = jutalom
A leértékelések, árengedmények egyfajta biológiai folyamatot indítanak el a vásárlók fejében. Az árengedményt ugyanis egyfajta jutalomként értelmezzük, erre az impulzusra pedig vásárlással, fogyasztással reagálunk. Ez pedig azzal jár, hogy sok szükségtelen, felesleges terméket is megvásárolunk: nem véletlen, hogy a boltok polcain oly' sok akciós címkét találunk, némelyek a leértékelés arányát mutatják százalékban, míg mások azt jelzik, hogy (elvileg) ez a legolcsóbb ár a választékban. Rendszeresen előfordul, hogy a termék egyáltalán nem leértékelt, csak úgy hirdetik, gyakori trükk, hogy a leértékeléseknél kommunikált eredeti árat csak nagyon rövid ideig használják
7. Biztos, hogy megéri?
Tipikus lehúzás, hogy drágább a termék, ha többet vásárolnunk egyszerre - pedig az áruházláncoknak elvileg ilyenkor kellene a legnagyobb kedvezményeket adniuk. Előfordult olyan eset, ahol megduplázták egy joghurt darabonkénti árát arra az időszakra, amikor tízesével (elvileg) olcsóbban lehetett volna megvenni. Az akció végeztével érdekes módon a joghurt ára is visszaesett a felére. Az is gyakori, hogy a kilogrammonkénti-darabonkénti árak különbségére játszanak, attól függően, mikor melyik éri meg jobban az boltnak.
8. 99, vagy egy híján 100?
Évtizedek óta bevett gyakorlat a magyar boltokban is, hogy 9-re, vagy 99-re végződnek a termékek árai. A pszichológia itt is fontos szerepet játszik: csak nagyon nehezen kerekítjük fel fejünkben ezeket az összegeket, inkább a kisebb összegre gondolunk, így olcsóbbnak tűnik minden.
9. A polcok sem véletlenül vannak úgy, ahogy
Érdemes megfigyelni, hogy a legtöbb esetben a drágább, márkásabb, reklámozott termék van a polcokon szemmagasságba helyezve, sokszor lábujjhegyre kell állnunk, vagy le kell guggolnunk ahhoz, hogy megtaláljuk az akciós, saját márkás árucikkeket.
10. Pont a gyerek szeme előtt
Sok helyen a pénztárak előtt a cukorkák, édességek úgy vannak elhelyezve, hogy a gyerekeknek szemmagasságba essenek, leginkább akkor, ha a bevásárlókocsi speciálisan kialakított ülőkéjén ülnek. Dietetikusok is felhívták a figyelmet arra, hogy a csokoládékat és nassolnivalókat tartalmazó pultok valóban alacsonyan helyezkednek el, a felnőttek esetében kézmagasságban, a gyermekek esetében szemmagasságban. Érdekes, hogy szinte sehol nincsenek egészséges élelmiszerek a pénztárak közelében kihelyezve, sőt, akciós termékeket, olcsóbb édességeket sem gyakran találunk a kasszáknál. (Forrás - Richpoi hírek)

Bem József halálára - 1850. dec. 10.




VISSZAEMLÉKEZÉS - Váci Zeusz budapesti fiatalember a Nyugati téri aluljáróban



(Készült: 2013-bam.)