2024. január 8., hétfő

Tanulságos mese a favágóról

Egy nap a favágó egy a folyó fölé behajló ágat kezdett el levágni, de hirtelen a baltája beleesett a vízbe. A férfi keservesen sírva fakadt, mire megjelent előtte egy Angyal. Megkérdezi a szegény embert, hogy mi az oka a reménytelenségének? A favágó elmeséli.
Legnagyobb meglepetésére az Angyal belevetette magát a habokba, és amikor feljött, a kezében tartott egy színarany baltát.
–Ez volt a te baltád? –kérdezte.
–Nem - válaszolta a favágó.
Az Angyal visszaugrott a vízbe és visszatérve kezében tartott egy ezüst baltát.
–Ez volt a te baltád? A favágó megint azt válaszolta, hogy nem.
Erre az Angyal ismét alámerült és felhozott egy acélbaltát. A favágó örömmel kiáltotta, hogy ez az ő baltája.
Az Angyalt mélyen meghatotta a becsületesség, és nekiadta mind a három baltát. A favágó határtalan örömmel tért haza.
Néhány nappal később a folyón csónakázott a feleségével. Egyszer csak az asszony beleesett a vízbe és elmerült. A favágó keserves sírására megint megjelent az Angyal, és belevetette magát a habokba. Hamarosan visszatért, kezében Jennifer Lopezzal.
–Ő a feleséged? Mire a favágó: –igen!
No, erre az Angyal nagyon dühös lett, de a favágó így rimánkodott: –Kérlek, bocsáss meg nekem! Mert ha azt mondom, hogy nem, akkor legközelebb Catherina Zeta-Jonesszal térsz vissza. És ha ismét nemet mondok, akkor visszatérsz az igazi feleségemmel és én igent mondok. Erre jutalmul nekem ajándékozod mindhárom asszonyt. De én egy szegény ember vagyok, és hogyan is tarthatnék el három asszonyt. Ez volt az egyetlen oka, hogy én a hazugság szégyenét vettem magamra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése