2023. szeptember 8., péntek

Emberből vagyunk!

Egy jómódú gazda, és egy szegény ember üzletet kötött.
            A gazda minden héten ad két kiló túrót a szegény embernek, aki viszonzásul két kiló mézet ad cserébe. Ment az üzlet rendben jó ideig, mígnem egyszer a gazda arra gondolt, hogy bizony nem minden ember tisztességes, meg kellene mérni a mézet, amit kap. A legközelebbi csere után, hazaérve megmérte a pontos mérlegén – hát az csak másfél kiló volt!
            Felháborodva ment a szegény emberhez és indulatosan a szemére vetette, hogy becsapta őt. A szegény ember lehajtott fejjel szólt: –Nagyon sajnálom, hogy így történt, de nagyon szegény ember vagyok. Egy kétserpenyős mérleget már beszereztem, de súlyokra még nem volt pénzem. Így amikor megkaptam a túrót, azt kivittem a kamrába, rátettem a mérleg egyik serpenyőjére, majd a másik serpenyőbe kimértem az azonos súlyú mézet.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése