2023. június 24., szombat

Tihany nevezetességeiből - Régi idők udvara

Nem szoktam vendéglőket reklámozni, de Tihanyban egy különlegességgel találkoztam. És amikor ott sétáltam, fényképeztem, senki nem invitált evésre-ivásra, senki sem nézett rám görbe szemmel. Egy igazi "népi múzeumban" nézelődtem, és jól éreztem magam. Ezért ajánlom olvasóim figyelmébe.
Honlapjáról (részletek): Vállaljuk, és erre büszkék vagyunk, hogy kizárólag hagyományosan magyar italokat, magyaros ételeket kínálunk. Nem engedjük meg és be az udvarunkba bármely népszerű is azokat a termékeket, italokat és ételeket, melyek a világ minden pontján tucatszám megtalálhatóak. Impozáns faszobrok között, a kemence oldalában étkezhetnek, magyar népzenét hallgatva.
 Éttermünk a falu központjában található, annak óvárosi részén. Bejáratunk a sétálóutcáról nyílik, kicsit szűk, ezért nehéz észrevenni az utca forgatagában, a terítő és ajándék árusok között.
A minden részletében kidolgozott skanzenudvaron található fafaragások nagy részét Mónus Béla, budapesti szobrászművész készítette, bár menet közben a feleségemmel mi is kedvet kaptunk. Erre mondta Mónus, ez tipikusan a naiv művészek színvonala. Azért bevállaltuk…
Természetesen rengeteg virággal ékesítettük a udvarunkat, melyben számtalan alkalommal – általában hétvégente – kovácsbemutatót, operett esteket, magyar nótaestet tartunk.
Skanzenünk térítésmentesen látogatható, s ha kedve szottyan a betérőnek, éttermünkben kedvére olthatja szomját, vagy tömheti degeszre a hasát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése