2023. június 5., hétfő

Nevezetességek az Ibériai-félszigeten (1. rész)

Rátok gondoltam Lisszabonban

Visszaérkeztünk a nagy útról. 10 300 km és 30 nap alatt bejártuk Andorrát, Portugáliát, Spanyolországot, Gibraltárt. Csodálatos volt. Majd idővel feldolgozom, most néhány képet felteszek mutatóba:
Alvasban (Portugália)  készült ez a kép járműveinkről és a régi vízvezetékről

Nagy várakozással tekintettem a Mezquita bejárása elé. Évtizedek óta vágyom Cordobába. Most teljesült. Ma is hatása alatt vagyok az iszlám építészet egyik legnagyszerűbb alkotásának. A 8. századi 1293 oszlop közül mára 856 maradt meg. Az egyiket megtámasztottam, amíg a többiről a szemem sem tudtam levenni.

Ennek a kioszknak a helyén álltak Úbedában (Spanyolország) az inkvizíció máglyái. Néhány embert ma is el tudnék képzelni e téren.


Guernicába késő este érkeztünk, de első dolgunk volt Picasso remekét - kerámiából kirakva - megtekinteni az egyik falon.

Az El Caminot nem tudtuk bejárni, de Santiago de Compostellában az útvonal végénél azért tisztelegtünk.

Aveiro bejáratánál (Portugália) az Atlanti-óceán partján hallgattuk kicsit a tenger mormolását.

Leira (Portugália) hatalmas vára bejáratánál

A középkori - csodálatosan megmaradt - város, Ávilla felfedezése előtt nem ártott egy kis bemelegítés.

A Föld legnagyobb egységes stílusú és szerkezetű építménye, az El Escorial. A mögöttem látható épület a 161 m széles homlokzat egy része, a főkapu pedig az 1940 ajtóból az egyik.
1111 ablakon lehet látni a környező tájat, 1562-őn pedig a belső udvarokat. Nem lettem volna II. Fülöp kulcsára, mert csak a kulcsok súlya meghaladja a 70 mázsát. Nem csalódtam!!!!! Csodálatos volt a bejárására szánt nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése