2023. március 1., szerda

NOSZTALGIA - Utazás Kiállítás és Vásár, Budapest - 2014. február 27. - március 2. (4/2.)

        Öt földrész 45 országából 500 kiállító mutatkozott be több mint 30 ezer négyzetméteren az idei 37. Utazás nemzetközi turisztikai kiállítás és vásáron.

          Piroskát nem kell bemutatni, mellette meg a Lompos Farkas - őt sem. A Debreceni Kerekerdő Élményparkból szabadult ki (mármint Piroska!!).

       Az alsó képen látható Balaton Kapuja feladta a leckét nekem. Mert ezt nézhetjük Budapest felől is, akkor meg dél felé vagy észak felé gondoljuk? De nézhetjük Bécs, Győr felől is, akkor meg Keszthely, Hévíz lenne. De Pécs felől a kapu Siófok. És így tovább. A végén kiderült, hogy Balatonakarattyától Alsóörsig tart ez a bizonyos itt látható kapu. Javasoltam nekik, jövőre írják ezt is ki, hogy egyértelművé váljon.

          A nagyszerű, ősi történelmi város, Székesfehérvár a koronázási szertartás hatalmas bábfiguráival is népszerűsítette magát. És mindenkit hívnak az augusztus 16-19. között rendezett történelmi játékokra.  István és Gizella kíséretéhez én is odaálltam, Koppány vezér lányaihoz nem mertem csatlakozni. Jobb a békesség!

          A Történelmi-Magyarország összes zugát bejártam, felderítettem, kettőt kivéve. Nem jártam még az Al-Dunánál. Többször terveztem, de akkoriban mindig lőttek a Vaskapu környékén. Nem akartam nyuszika lenni, a Lompos Farkas jobban áll nekem! Balaton-rajongó létem visszafogott a Tisza-tó meglátogatásától. De egyszer elmegyek - megígértem az itt látható két kedves leánynak is!
          Debrecenben tanultam öt évig, csak pozitív élményem volt, kivéve a vizsgaidőszakok idegőrlő hónapjait. Azóta is sokszor voltam a városban és környékén - óriási a fejlődés, a gyarapodás!

          Nagyon kedves fiatalokkal találkoztam egy csomó autentikus népi hangszer kellős közepén. Ők az igazi béke hírnökei, a népek közeledésének terjesztői - amihez nem kell nyelvi megértés sem. Innen is kitartást kívánok nekik.
          Balatonfüred az egyik szívem csücske ezen a Sárgolyón márcsak történelmi múltja miatt is! A blogomban is nagyon sokszor írtam róla: nevezetességeiről, műsorokról. Szintén óriási a fejlődése évről-évre. Már alig várom a tavaszt, hogy újra mehessek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése