2023. október 28., szombat

Görögország nemzeti ünnepére - Görögországi nosztalgia

Görögország egy történelemmel meglehetősen sokat foglalkozó ember számára eleve nagy élmény. Egy időben még útikalauzt is szándékoztam Görögországról írni, de erről mára idő hiánya miatt letettem. A debreceni egyetem történelem szakán az első vizsgám az ókori Görögország története volt. Az első vizsgára mindenki száz százalékosan fel szokott készülni, én is. Hogy mi volt a tétel címe, arra már nem emlékszem, de az ötös jegy az indexemben bizonyítja, hogy tudtam.
Görögországban mindössze kétszer voltam. Először mintegy 20 évvel ezelőtt. Ekkor egy általam szervezett körúton sikerült részt venni a család tagjaival.
Másodszor tíz évvel ezelőtt kocsival tettünk egy felfedező körutat Albániába. Ekkor Albánia déli részéből átautóztunk Janina (görögül: Ioánnina) várához és Korfu-szigetre. Meglátogattuk a nekem nagyon szimpatikus történelmi hős, Ali, janinai pasa székvárosát, aki évekig függetlenítette magát a hatalmas Török Birodalomtól. Erzsébet királyné emlékei meg azért kedvesek, mert szerette a magyarokat, és a Habsburg-magyar kiegyezésben vállalt szerepe elévülhetetlen.
Egy görög körút mindenki számára felejthetetlen élmény, nekem is az volt: Marathon, Athén, Korinthoszi-csatorna, Thermopüle, a kolostorok.
Néhány nevezetesség kimaradt a körúton, ezért még vissza kell térnem oda. Vár az Olimposz, Olimpia, Spárta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése