2023. május 7., vasárnap

Anyák napjára - május első vasárnapja

          Május első vasárnapja az anyákról való megemlékezés hagyományos alkalma. Megünneplésének gondolatát az amerikai Ann M. Jarvis vetette fel 1907-ben. Az USA-ban 1914-ben törvényesen is bevezették az anyák napját. Európában az I. világháború után terjedt el. Magyarországon a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt honosította meg. Az első megemlékezést 1925-ben szervezték, 1928-ban egy miniszteri rendelet a hivatalos iskolai ünnepélyek közé sorolta.

      Anyák napjára (népköltés)
          Úgy repültem, mint a madár!
          Pedig szárnyam sincsen.
          Virágot is hoztam Neked!
          Pedig kertem sincsen.
          A szeretet az én szárnyam,
          Szívem az én kertem.
          Anyák napján köszöntelek,
          Édesanyám, lelkem!

         Móra Ferenc: Anyának
               Álmomban az éjszaka
               aranykertben jártam.
               Aranykertben aranyfán
               aranyrigót láttam.
               Aranyrigó énekét
               a szívembe zártam.
               Ahány levél lengedez
               szélringatta ágon,
               ahány harmatcsepp ragyog
               fűszálon, virágon,
               Édesanyám, fejedre
               annyi áldás szálljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése