2023. április 23., vasárnap

Csetneki Juhász Balázs: Részeg éjszaka volt

     Részeg éjszaka volt

Ki volt Ő? Nem tudom már,
Tavasz volt Ő, de nem követte nyár.

Lengett az égen a hold, részeg éjszaka volt,
Kísértett a múlt, emlékek tűzcsóvája gyúlt,
Csodálatos a fénylő, a szikrázó égbolt,
Csattogtak, remegtek, villogtak, mennyi színes folt,
Egyedül a sötétben, tűzijáték az éjben,
Hosszú a múltam, mily rövid idő míg lehulltam,

A meleg szellő bandukolt némán utánam,
Megcsókoltalak volna, de rád nem találtam,
Olyan jó lett volna a derekad átfogni,
Andalogni és hagynyi a tested hozzám símulni,
Olyan jó lett volna most együtt így meghalni.
Lengett az égen a hold, részeg éjszaka volt.

Elfáradt a testem, megbotlottam, elestem,
Anyaföld mily kemény, hazajutni így balga remény,
Ott feküdtem a véremben ittasan hajnalig,
Hosszú volt és fülledt és csendes az éjszaka,
Nem keresett senki és senki sem várt haza.
Lengett az égen a hold, részeg éjszaka volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése