2023. április 15., szombat

Csetneki Juhász Balázs: Az utolsó látogató

             Az utolsó látogató

A kórterem elcsendesedett és  néma, kiürült,
A rokonok, barátok elmentek észrevétlenül,
Egy légy zümmögött csak, ablaküvegnek repült,
Kopogott, mint a kalapács ütött koporsó szögek,
Végül  zúgva kirepült a félig nyitott ablakon.

Ágy, mint mázsás súly, rámszakad, felfordul a kórterem,
Minden mozdulat gyötredelem, fájdalom és  csövek,
Csövek és infusió és semmi, semmi, se nővér,
Se orvos, sehol senki, mindenhol semmi, a semmi,

Lepergő lét, a gyötrő újraélés. Irgalom!
Menyi tévedés, rossz döntés, mennyi fájdalom,
Küzdelem, öröm és boldog percek és boldog napok,
Szeretet éhség, bűn és vétség, Istenhez könyörgés.

Évek rohannak, percek állnak, végül  egyedül,
Gyötrő, önző földrerántás a valóság, mely taglózva
Ölel, gyaláz, semmivé tesz, megaláz és halál,
Álmok és vágyak és  remények, jövőm lesz a múltam.

Egy pillanat, lebegés súlytalan és fájdalmatlan,
Jelentelen, időtlen, furcsa érzés, talán  a vég?
Lelkem  megbékélt a világgal, sorsom elfogadtam,
Már semmi se fáj,  nincs már harag, nincs rossz emlék,
Minden bánat súlytalan,  minden öröm határtalan,

Mozdulatlan áll az ágy végében egy ismeretlen,
Kegyelem! Fiam, jól kibeszélhettem  magam neked.
Kegyelem! Magányrettenet így maga alá mégse temetett,
Jöjj el máskor is! Nem tehetem uram, nem tehetem,
Én vagyok az  utolsó látogató, en vagyok a halál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése