2020. június 26., péntek

Csehországi nosztalgia

        Csehország mai területén Prágában, Brünnben (csehül: Brno) és Chrudimban voltam, de még akkor Csehszlovákia egyik része volt.
Prágai élményeim máig kísértenek. Feleségem a Veszprémi Egyetemen dolgozott, és a szakszervezettől kapott családi üdülést a prágai egyetem kollégiumába 7 napra. És mivel étkezést nem tudtak biztosítani, még étkezési pénzt is kaptunk!
Odafelé és visszafelé is megálltunk Morvaország egykori fővárosában, Brünnben (csehül: Brno), ahol megcsodáltuk a kapucinusok Szent Kereszt-templomának hátborzongató látványosságát, a szerzetesek kiszáradt testét, valamint Spielberg várát, ahol Kazinczy Ferenc és társai raboskodtak.
Prága csodái közül az Orloj (Asztrónómiai óra), a Hradzsin (Prágai Vár), Vysehrad vára, a Károly híd, a szűk utcákon kanyargó villamosok, az Arany Utcácska házai maradandó élményt nyújtottak. Persze legjobban a Kolozsvári testvérek Sárkányölő Szent György szobrának örültem.
Chrudinban a miskolci Bóbita Bábegyüttessel voltam Európa egyik legnevesebb nemzetközi bábfesztiválján. Engem delegált Miskolc megyei Város Tanács művelődési osztálya kísérőnek. Mivel nekem nem kellett minden műsort megnéznem, sokat sétálgattam a patinás városban.
Nagy tartozása még az életemnek, hogy egy körutat tegyek Csehországban. Különösen az épségben megmaradt várak, kastélyok, egy-két nevezetes csatahely (pl: Austerlich – Slavkov u Brna) és a magyar emlékek (pl: Neuhaus – Jindrichuv Hradec, Rákóczi iskolai városa) vonzanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése